Parhaat tavat mainostaa tapahtumaa ilmaiseksi – osa 2


Joudutko joskus mainostamaan tapahtumaa isolleyleisölle, muttet omaa suuria resursseja maksaa mainonnasta maltaita?

Oli kyseessä sitten konsertti, teatteriesitys, kirjanjulkistamistilaisuus, hyväntekeväiyys tilaisuus, mielenosoitus tai mikä tahansatapahtuma, esitys tai kurssi, on nykypäivänä olemassa monia tapoja saada tietokuluttajien eteen ilmaiseksi. Tässä artikkelisarjassa kerromme sinulle parhaatvinkkimme, miten voit mainostaa tapahtumaasiilmaiseksi. Edellisessä osassa kerroimme, kuinka voit hyödyntää verkostoasi,kannustaa osallistujia ilmoittautumaan verkossa ja näin laajentaa tietoisuuttaheidän ystävien keskuudessa, miten voit hyödyntää sosiaalista mediaa jakamalla tapahtumaaeri kanavissa ja luoda ilmaisia facebook ja linkedIn tapahtumia ja kävimme myösläpi kuinka Hastgait voivat auttaa tapahtumasi markkinoinnissa. Tässä osassaannamme lisää vinkkejä mitä voit tehdä ilmaiseksi edistääksesi tapahtumasi näkyvyyttä.

Live blogi tapahtuman aikana

Jos olet yhden miehen, tai naisen, show, tämä eitodennäköisesti ole mahdollista, mutta jos sinulla on tiimi järjestämässätapahtumaa, varmista, että joku on jakamassa hyvää materiaalia tapahtumastareaaliajassa. Jakamalla päivityksiä ja pieniä yksityiskohtia ja tietoiskuja,voi päivityksesi tulla jaetuksi uudelleen jolloin saat näkyvyyttä tapahtumanseuraajille ja siihen osallistujille ilmaiseksi.

Tallenna tapahtumasta videoita ja jaa ne jälkikäteen

Jos tapahtumassasi on puhujia, tämä on välttämättömyys. Heidän ontietysti sallittava tämä, mutta jos he ovat tietoisia 2000-luvunmarkkinoinnista, tämän ei pitäisi olla ongelma. Hyvä video voi kerätä tuhansiakatselukertoja Youtube -sivustolla ja tarjota upeaa seurantamateriaalia jakontakteja niin puhujalle kuin tapahtuman järjestäjälle, eli sinullekin.Ilmaista tietoa? Mikä erinomainen tapa antaa takaisin omalle alallesi. Kukaolisi uskonut, että loistava, ilmainen sisältö on mahtava työkalu hankkia uusiakontakteja. Videoiden tallentaminen tapahtumasta on erityisentärkeää, mikäli tapahtumasi on jokavuotinen tai tietyllä aikavälillä uusiutuva,kuten musiikkifestivaalit tai kilpailut. Tapahtuman jälkeen jaetuilla videoillavoit jo kerätä kiinnostusta seuraavaan tapahtumaasi ja voit käyttää sitäilmaisena  mainosmateriaalina seuraavia tapahtumia muttamyös yritystäsi markkinoidessasi.

Tallenna tapahtumasta videoita ja jaa ne jälkikäteen

Jos kerran talletat videota, mikset tee suoraa videolähetystä?

Jos todella haluat suurta huomiota, tarvitset ihmisiä, jotkajakavat päivityksiä tapahtumastasi ympäri maailmaa. Vaikka epäilen, että ne,jotka eivät osallistu tapahtumaan osallistuisi aktiivisesti suoraan Twitterkeskusteluun, he voivat osallistua suoraan videolähetykseen ja täydentää sitäTwitterin avulla. Mutta eikä suoran videolähetyksen tekeminen ole kallista?saatat kysyä, mutta itse asiassa se on ilmaista jos käytät Google+ palvelua jaYoutubea oikealla tavoin. Lisätietoja täältä. Näytä suorana reaaliajassa,tallenna video myöhempää käyttöä varten ja säästä huikeita määriä rahaamarkkinoinnissa.

Jos kerran talletat videota, mikset tee suoraa videolähetystä?

Mainosta tapahtumaa ennen, sen aikana ja sen jälkeen

 Ennen tapahtuman alkua, jo vaikka ennen kuin sinulla onpäivämäärää tai koko tapahtumaa vielä selvitettynä, kannattaa markkinoidayritystäsi ja brändiäsi sosiaalisessa mediassa. Harkitse yhteen tiettyynosa-alueeseen tai erikoisosaamiseesi keskittymistä ja markkinoi itseäsi senosa-alueen tai alan ammattilaisena. Näin ihmiset jotka ovat kiinnostuneet juurinäistä asioista, oppivat tarkistamaan verkkosivustosi ja tapahtumakalenterisimielenkiintoisten tapahtumien perässä. Tutustu bloggaajiin ja toimittajiin. Jos tutustut ja ystävystytmahdollisimman monen bloggaajan ja toimittajien kanssa, he saattavat kiinnostuatapahtumastasi ja markkinoida sitä ilmaiseksi puolestasi. Heillä on yleisö javaikutusvaltaa ja voit näin tavoittaa ihmisiä, joita et kenties muuten olisipystynyt tavoittamaan.

Mainosta tapahtumaa ennen, sen aikana ja sen jälkeen

Luotapahtumallesi sivu Facebookissa. Kutsu ihmisiä sosiaalisenmedian kautta, käytä hastageja aikaisin ja usein. Luo hashtagi ja varmista ettäkaikki käyttävät sitä ennen tapahtumaa, tapahtuman aikana ja sen jälkeen. Tägäävalokuvia ja viestejä ja laita hastagit esille myös tapahtumaan. Hashtag-tunnisteiden avulla on helppo löytäätapahtumatietoja. Lisäksi hyvin käytetyn hashtagin avulla henkilöt, jotka eivätosallistu tapahtumaan voivat kiinnostua tapahtumastasi. He voivat seuratatoimintaa tai oppia lisää sosiaalisen median sisällön perusteella. Jaa uudelleen hyviä viestejä ja päivityksiä mitä muut ihmisetsanovat tapahtumastasi. Aseta ‘as it happens’ hälytykset päälle Googlessa taikäytä kuunteluohjelmia kuten Hootsuitea. Luo ‘sharing is caring’ mainostaulutapahtumaasi tai aseta iso ruutu, joka näyttää live tweettejä. Nämä toimetkannustavat ja motivoivat ihmisiä jakamaan sisältöä tapahtumastasi.


 


Comments are closed.