Parhaat tavat mainostaa tapahtumaa ilmaiseksi – osa 1


Joillakin yrityksillä tapahtumamarkkinointitulee luonnollisesti. Heillä on resursseja heittää rahaa kolmansilleosapuolille ja kampanjat huolehtivat itsestään. He ovat tehneet sen aiemmin, hetuntevat prosessin ja he tietävät, että se toimii.

Meille muille tapahtumamarkkinointiajankohtainen haaste ja riskialtis tapa käyttää arvokasta aikaa, jonka tuottoei ole taattu. Mutta kuka sanoo että tapahtumamarkkinoinnin on maksettavatuhansia euroja? Vaikka meillä ei ehkä ole resursseja palkata fantastisiapuhujia tai tarjota alennuksia, meillä on kyky kilpailla korkeammalla tasolla.Muutamalla tempulla voimme saavuttaa tavoitteemme ja tuottamaankiinnostusta.Usko tai älä, sinulla on käden ulottuvilla tapa mainostaatapahtumaa ja toteuttaa rikas, kestävä markkinointikampanja täysin ilmaiseksi.Tässä artikkelissa kerromme, kuinka voit mainostaa tapahtumaa ilmaiseksi.

Hyödynnä verkostoasi

Vaikutusvalta saattaa olla liikaa toisteltu kliseinen termi, muttajatkuvaan toistoon on syynsä. Ihmiset jotka suurimalla todennäköisyydelläuskovat sinuun ja tulevat tapahtumiisi, ovat ihmisiä, jotka jo tunnet ja heidänystävänsä. Tee heidät tietoiseksi tapahtumastasi tekemällä tilapäivityksiä sosiaalisessa mediassa,nettisivujen mainosbannereiden avulla, sähköisillä uutiskirjeillä ja kertomallaheille siitä kasvotusten tavatessanne. Ihmiset näyttävät kiinnostusta paljontodennäköisemmin, jos heidän ystävänsä liittyvät tapahtumaan jollain tavalla. Mikäli sinun verkostosi ei ole kovin suuri, tai etpidä ystäviisi ja tuttaviisi yhteyttä kovin usein, aloita verkostosilaajentamisesta ja vahvistamisesta. Ole yhteydessä ystäviisi, kysele kuulumisiaja elvytä kuihtuneita ystävyyssuhteita. Reagoi ja kommentoi mahdollisimmanlaajasti ystäviesi ja tuttaviesi päivityksiin sosiaalisessa mediassa, ilmanettä suoranaisesti markkinoit omaa tapahtumaasi heille. Pysy yhteydessä yleisellätasolla ja he tulevat huomaamaan tapahtumasi kun luot siitä tapahtuman  ja markkinoit sitä yleisesti samassa median kanavassa.

Hyödynnä verkostoasi

Kannusta ilmoittautumista sosiaalisen median kautta

Verkkoilmoittautumispalveluiden kuten Eventbrite -palvelun käyttämisellä on kolme pääetua. Ne ovat helppo käyttää, ja ne helpottavat kuponkikoodien, kalentereiden ja vieraslistojen käyttöönottoa. Toiseksi, ne helpottavat elämääsi, koska rahansiirrot hoidetaan puolestasi, maksat vain osan tuloista ja hyödyt siitä, että ihmiset löytävät tapahtumasi hakukoneesta. Lopuksi, tämän ollessa sosiaalinen elementti,  ihmisten on helppo jakaa tieto tapahtumastasi sosiaalisessa mediassa joka auttaa saamaan enemmän näkyvyyttä ja osallistujia. Voit myös mahdollisuuksiesi mukaan tarjota pienen alennukset niille, jotka tilaavat useamman lipun kerralla, ja näin kannustaa osallistujia tuomaan ystäviään mukaan tapahtumaan.

Jaa tapahtumaa sosiaalisten kanavien kautta

Tiedätkö, että Facebook -tapahtumienja LinkedIn -tapahtumien luominen on ilmaista? Sinä kirjaimellisesti et voimenettää mitään luomalla tapahtuman näillä sivustoilla. Sitä paitsi sosiaaliset ilmoituksetpyrkivät moninkertaistamaan bandwagon -efektin, joka tarkoittaa, että ihmisetliittyvät herkemmin mukaan asioihin ja tapahtumiin, joihin monet muut ovat joliittyneet, ja haluat tämän tapahtuvan. Miksi? Koska kun joku ilmoittautuu rocktapahtumaasi, tämä tieto ilmestyy hänen kavereidensa uutisvirrassa ja voivatsaada heidätkin kiinnostumaan. On hyvin mahdollista, että hänen ystävänsäkuuluvat samaan markkinaryhmään ja väestöryhmään ja ovat ihmisiä, jotkatodennäköisemmin ovat kiinnostuneita samankaltaisista asioista, kuten sinunrock konsertistasi.

Jaa tapahtumaa sosiaalisten kanavien kautta

#Hashtagit ovat ystäväsi

Jos tapahtumallasi ei ole siihen liittyvää hashtagia – häpeä! Hashtagit ovat loistava tapa rakentaa kuhinaa tapahtumasi ympärille ja liittää ihmisiä, jotka ovat osallistumassa, niin tapahtumassa kuin seurannassakin. Viisauden sanana on sanottava, että kannattaa kuitenkin ottaa sekunti ja tarkistaa Twitter ennen kuin valitset hastagin. Varmista ettei kukaan muu käytä sitä, jottei saman hastagin käyttäminen aiheuta turhaa sekaannusta. Tämän jälkeen valtaa alueesi jakamalla sitä ja lisää se kaikkiin muihin mainosmateriaaleihin. Ilmoittama se osallistujille ja he puolestaan lisäävät hashtagin heidän aiheeseen liittyviin päivityksiin ennen tapahtumaa, sen aikana ja sen jälkeen. Jos satut olemaan sosiaalisen median jedi / guru / rokkistara, haluat olla vuorovaikutuksessa näiden päivitysten kanssa koko tapahtuman ajan. Sinun tulisi vähintään pitää silmällä, kuka hastagiä jakaa ja pyrkiä pitämään yhteyttä heihin.

#Hashtagitovat ystäväsi


 


Comments are closed.