Kuinka markkinoida tapahtumaa – osa 3

Tärkeä osa markkinointia on olla siellä, missäyleisösi on. Toki asiakkaiden vetäminen verkkosivuillesi ja sosiaalistenkanavien sivuillesi on tärkeää, mutta koita myös tavata potentiaalisiaasiakkaita siellä, missä he jo viettävät aikaa.

Liity siis keskusteluihin verkossa ja mainitsetapahtumasi siellä, milloin järkevää. Mutta älä tyydy vain Facebookiin.Jokaisella kaupungilla on aktiivinen ihmisryhmä, joita kiinnostaa tietyntyyppiset tapahtumat. Yksinkertainen Google-haku paljastaa usein foorumit, joissaihmiset kysyvät sinun tapahtuman kaltaisista tapahtumista, ja sinulla on, mitähe ovat hakemassa! Harkitse erikoistarjouksen tekemistä jokaiselle yhteisölletai foorumille, joissa ilmoitat tapahtumastasi. Muita tapoja markkinoidatapahtumaa on esimerkiksi:

Aktivoi osallistujasi

Arvaa, ketkä ovat tapahtumasi intohimoisimmat kannattajat?Tapahtumasi asiakkaat tietysti! He pitivät tilaisuudestasi tarpeeksi rekisteröityäkseen tapahtumaan taiostaakseen liput, joten ei tulisi olla kovin vaikeaa vakuuttaa heidätlevittämään sanaa. Kannusta heitä mainostamaan tapahtumaa ystävilleen jakäyttämään hashtagia aina, kun he puhuvat siitä. Vastapalveluksenavoit tarjota heille juomalippuja tai muita etuisuuksia. Jos näytät vieraillesi,että arvostat heitä, huomaat usein, että he ovat enemmän kuin halukkaitaauttaa. Sama pätee esiintyjiin ja puhujiin.

Sähköpostimarkkinointi

Vaikka sosiaalinen media on suuri osa markkinointi, älä aliarvioisuurta postituslistaa. Itse asiassa sähköposti onedelleen tehokkain digitaalinen kanava. Jos sinulla on jo lista edellisentapahtuman osallistujista, sähköpostion täydellinen tapa lähettää heille päivityksiä tulevista tapahtumistasi.Jos sinulla ei ole postituslistaa, ala kokoamaan sellaista pikimmiten.

Sähköpostimarkkinointi

Lisää vaintapa, jolla ihmiset voivat ilmoittautua postituslistallesi tapahtumasivuillasitai verkkosivuillasi. Näin he voivat vastaanottaa tapahtumista viimeisimmätilmoitukset ja saat suoran yhteyden vieraisiisi. Mieti kannustimia, joilla voithoukutella ihmisiä kirjautumaan postituslistallesi.  Uutiskirjeessä voit kannustaa tapahtumasta kiinnostuneita kertoasiitä ystävilleen ja tarjota heille ryhmäalennusta. Voit myös kertoa erilipputyypeistä, muistuttaa heitä käynnissä olevista kilpailuista, lähettääheille tietoa puhujista, esiintyjistä ja aktiviteeteista ja pyytää palautettakyselyiden muodossa. Vaikka sähköposti on tehokas markkinointityökalu, käytäsitä säästeliäästi.

Suorita kilpailuja ja lahjoituksia

Hyödynnäihmisten kilpailuhenkisyyttä ja halua voittaa ja suorita kilpailujaja arvontoja kaikissa tärkeimmissä markkinointikanavissasi. Taktiikka riippuukuitenkin kanavasta. Ensimmäinen ajatus olisi varmasti pyytää osallistujiajakamaan tapahtuman mainos Facebookissa, mutta koska Facebook ei sallitällaisten kilpailujen järjestämisen, sinun on oltava luovempi. Voit kuitenkinpyytää ihmisiä kommentoimaan viestiin, esimerkiksi “Kerro, miksi ansaitsetvoittaa” tai “kenen kanssa haluaisit osallistua tähän tapahtumaan”. Voit myöspyytää ihmisiä keksimään markkinointikuvalle kuvatekstin ja äänestää suosikkiesiintyjää tai jotain muuta, joka sopii tilaisuutesi teemaan. Aina kun jokuosallistuu kilpailuusi, on mahdollista, että heidän ystävänsä huomaavattapahtuman ja saat tällä tavoin lisää näkyvyyttä. Twitter ei salli kannustaa ihmisiä seuraamaan sivuasitai uudelleen jakamaan tweettiäsi kilpailuna. Luo siis kilpailu, joka kannustaaihmisiä olemaan luovia ja keksimään mielenkiintoisia vastauksia kysymyksiin taitweetata heidän mieltymyksistään. Käytä hashtageja hyväksesi. Voit luoda  kilpailullesi oman hasgtagin tai käyttää #Voita tai #Kilpailu-tyyppisiä hashtagejä.  Hyödynnä Instagramin, Snapchatin jaPinterestin visuaalista luonnetta ja kehitä kilpailut ihmisille, jotka lähettävät luovia kuvaa. Kannustaheitä käyttämään hashtagia tai tapahtuman logoa valokuvissaan. Tämä onerinomainen tapa kerätä valokuvamateriaalia omaan markkinointiin. Muista vainselvittää ehdoissa, että saatat käyttää heidän valokuviaan tähän tarkoitukseen.

Suorita kilpailuja ja lahjoituksia

Olemme jo maininneet “kerro kaverille” -kilpailusta, jonka voit järjestää sähköpostitse, mutta sinun ei tarvitse lopettaa siihen. Koska postituslista-asiakkaasi on rajoitettu joukko osallistujista, käytä tätä yksinoikeustekijää kilpailuissasi. Suorita tilaajille omia kilpailuja, joissa voi voittaa ilmaisia ​​tai alennettuja lippuja, joita he eivät voi saada muualta. Tällaiset ”piilotetut” kilpailut saattavat myös toimia hyvänä kannustimena saada ihmiset kirjautumaan postituslistallesi ensin.

Comments are closed.