Kuinka markkinoida tapahtumaa – osa 2

Jos olet onnekas, tapahtumassasi on kuuluisajulkkis pääesiintyjänä, joka auttaa vetämään osallistujia tapahtumaasi.

Mutta mitäpä jos sinulla ei ole sellaista ylellisyyttä? Mitenvoit saada mahdollisimman paljon irti tapahtumastasi, varsinkin tiukalla budjetilla?Itse asiassa on monia strategioita, jotka auttavat saamaan tapahtumallehuomiota. Tässä artikkelisarjassa kerromme sinulle parhaat vinkkimme miten voitmarkkinoida tapahtumaasi tehokkaasti.

Käytä osallistujien päivityksiä markkinointimateriaalina

Tapahtuman osallistujat voivat olla loistavanmarkkinointimateriaalin kultakaivos. Jos olet jo järjestänyt samankaltaisiatapahtumia ja sinulla on olemassa oleva asiakaskunta, pyydäaiempia osallistujia jakamaan kuvia tai videoita tapahtumasta.Äläkä unohda pyytää heitä käyttämään tapahtumasihashtagiä. Mikään ei oleuskottavampaa kuin oikeiden muistojen jakaminen tapahtumasta, jotka tulevattodellisilta vierailijoilta.Onko tämä ensimmäinen tapahtumasi? Älä huoli! Voit sen sijaan järjestää kilpailun,jossa mahdolliset vieraat voivat lähettää kuvia ja videoita tapahtumaan liittyvästä aiheestaja merkitä ne tapahtuman hashtagillä. Se on loistava tapa kehittää tapahtumaasosiaalisessa mediassa. Voittajat voivat saada ilmaisia lippuja, juomalippujatai muita ilmaisbonuksia. Onnittelut, sinulla on nyt hienoa materiaalia, jota voit käyttää tapahtumanmarkkinointiin.

Myy erikoislippuja

Tavalliset jokamiehen liput ovat ok, mutta jos todella haluatyrittää lisätä myyntiäsi, harkitse pakan sekoittamista. Tässä on vain joitainesimerkkejä ”erityis” lipuista, jotka voivat antaa asiakkaillesilempeän työnnön lippujen hankintaan:

Myy erikoislippuja

Ennakkolippu tai Early Bird -lippu on alennettu lippu, jokapalkitsee ihmisiä toimimaan nopeasti. Aseta rajoitettu määrä lippuja myyntiinvarhaisessa vaiheessa, hinnoiteltu normaalin lippua halvemmaksi. Ihmiset, jotkaostavat ”Early bird” -lippusi, säästävät rahaa. Sinä saat jonkinverran tietoa kiinnostuneiden määrästä, tämä on win-win tilanne. Ryhmälippu. Miksi et houkuttelisi vieraitasi tuomaanystäviään mukaan? Tarjoa halvempia lippuja niille, jotka ostavat montakerralla. Tällä tavoin ihmisillä on motivaatiota levittää sanaa ja kutsu jonkun, jonka he tuntevat, antaen sinulle ilmaista julkisuuttasamanaikaisesti.
 Lippupaketti. Jos tarjoat ruokaa, juomia tai myyt jonkinlaistakauppatavaraa tapahtumassasi, mieti niiden niputtamista lipun hintaan.”Osta lippu ja saat ensimmäisen juoman baarissa ilmaiseksi” onhoukutteleva ehdotus. Lippupakettien myynti auttaa myös saamaan yleisen käsityksen siitä, kuinkamonta ihmistä on kiinnostunut tarjolla olevasta ruoasta ja tavaroista.VIP -liput. Nämä kääntävät alennettujen lippujen käsitteenpäälaelleen. VIP-liput maksavat enemmän kuin yleiset pääsyliput,mutta ne, jotka ostavat näitä lippuja, saavat erityisiä etuoikeuksia, kutenparemmat istumapaikat tai nopeamman pääsyn sisään. Ole luova. Erikoisliputvoivat tehdä ihmeitä tapahtuman markkinoinnille, joten älä laiminlyö niitä.

Tartu sosiaaliseen mediaan

Tiesit tämän olevan tulossa. Et löydä oppaita tapahtumien markkinointiin jossaei kehotettaisi käyttämään sosiaalista mediaa. Rakastit sitä tai vihasit sitä,tosiasia on, että siellä useimmat meistä viettävät aikaa.Tieto sosiaalisen median sivustojen olemassaolosta eikuitenkaan riitä, vaan sinun on opittava käyttämään niitä eduksesi. Tärkeintä on rajoittaa käyttö muutamaanavainkanavaan, sen sijaan, että yrittää olla kaikkialla ja koettaa revetä jokasuuntaan. Yleisölläsion todennäköisestisuosima sosiaalinen kanava, joten se on hyvä paikka aloittaa.

Tartu sosiaaliseen mediaan

 Facebook ontodennäköisesti paikkatärkeimmälle profiilillesi. Voit jakaa tapahtumista yksityiskohtaisia ​​päivityksiä, lisätä ”Osta lippuja”-linkin ja keskustella yleisösikanssa. Twitter on paras nopeisiin, reaaliaikaisiin päivityksiinennen tapahtumaa ja sen aikana. Tämä on myös yksi parhaista paikoista käyttäähashtagiäsi. Jos tapahtumasi on keskittynyt ammattimaiseen yleisöön, LinkedInon kanava, jossa olla läsnä. Siellä on yhteisöjä, jotka ovat kiinnostuneettietystä aiheesta, joten etsi tapahtumasi pääaiheeseesi sopivat ihmiset sieltä.Instagram ja Pinterest: Nämä erittäin visuaalisetkanavat ovat täydellisiä jakamaan tapahtumien teaser -kuvia – samoin kuin needellisiin tapahtumiin osallistuvien kuvat, josta puhuimme aikaisemmin. Näiden kanavien kautta voit antaa ihmisille eksklusiivisia kuvia esimerkiksi tapahtuman esityksistä, keskeisistä puhujista ja esiintyjistä kulissien takaa.


Comments are closed.