Kuinka markkinoida tapahtumaa – osa 1

Ensi kertaa tapahtumaa järjestäessä käy kentiesmielessä, että jos järjestän tapahtuman, ihmiset kyllä tulevat, mutta oletkosiitä aivan varma?

Tosiasia on, että ilman vieraita jopa kaikkein moitteettominsuunniteltu tapahtuma on tuomittu epäonnistumaan. Siksi olemme koonneet näihinartikkeleihin parhaat vinkkimme tapahtumien markkinoinnista. Tässä kymmenenseikkaa, jotka voit  tehdä heti.

Käytä tapahtumasi hashtagia aina kun voit

Ensinnäkin kannattaa löytää hyvä #Hashtag tapahtumalle ja liittääse tapahtumasivulle sekä käyttää sitä markkinoinnissa. Aina kun mainitsettapahtumasi, tee hashtagin sisällyttämisestä toistuva tapa. Markkinoit sittentapahtumaa sosiaalisen median kanavissa, muilla markkinakanavissa taipainotuotteissa, sisällytä aina markkinamateriaaliin tapahtumasi hashtag.Hashtagin vahvistaminen auttaa ankkuroimaan tapahtumasi ja auttaa sen pysymistäihmisten mielissä. Jos olet tehnyt erillisiä sosiaalisen median tilejätapahtumallesi, varmista, että tilinprofiilissa näkyy myös hastagisi. Seuraavilla sosiaalisen median kanavilla onnatiivi tuki hashtagille: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest ja Google+. Tämän lisäksi mobilisoitapahtumasi osallistujat (kuten puhujat ja esiintyjät); varmista, että hetietävät tapahtuman hashtagistä ja ehdota, että he käyttävät sitä, kun puhuvat tapahtumasta. Se auttaasinua myös saavuttamaanheidän yleisön. Varoituksen sana, vaikka hashtagin lisääminentweetteihin on osoitettu lisäävän sitoutumista, älä liioittele niillä.Tutkimuksen mukaan useamman kuin kahden hashtagin päivitykset päätyvät saamaan32% vähemmän sitoutumista kuin ne, joilla ei ole lainkaan hashtagia. Kukaan eipidä

#HashtagSpammereistä

Käytä hakukoneoptimointia hyödyksesi

Useat ihmiset käyttävät Googlea etsiäkseen ympärillääntapahtuvia tapahtumia. Kuinka hienoa olisi, jos tapahtumasi näkyisi näissähakutuloksissa? Olitpasitten kirjoittamassa houkuttelevaa kuvausta tapahtumasivullesi, julkaisemassablogikirjoitusta tapahtumasta tai tekemässä  lehdistötiedotetta, voit hyötyä siitä, että annat sille hieman SEO-rakkautta. Ei stressiä! SEO ei ole mikään maaginen musta laatikko. Se eivaadi tutkintoa. Sinun tarvitsee vain oppia muutamia yksinkertaisia ​​käsitteitä. Lyhyestisanottuna tietoa siitä, mitäsanoja ihmiset käyttävät tapahtumia etsiessään ja sisältösi optimointia näille avainsanoille.Sanotaan vaikka, että tapahtumassasi on DJ ja tanssilattia. Jos tiedät, ettäihmiset etsivät usein “tanssipaikkoja Helsingissä”, voit halutessasikäyttää tätä lausetta kuvaillessasi tapahtumaa. Mutta mistä tiedät,mitä ihmiset etsivät? Loistava kysymys. Sinulla on itse asiassa useita,ilmaisia avainsanan tutkimustyökaluja ulottuvillasi, jotka voivat auttaa sinuatässä asiassa. Aloita tarkistamalla asianmukaisesti nimetty KeywordTool tai Googlen oma KeywordPlanner (tämä vaatii AdWords-tilin, mutta asetusten tekeminenon melko suoraviivaista).

Käytä hakukoneoptimointia hyödyksesi

Tee liput helposti ostettavaksi

Suuri osa tehokasta tapahtumien edistämistä on tavata lippujenostajasi siellä, missä he ovat. Tämä tarkoittaa sitä, että heidän on helppo ostaa lippuja mistätahansa ympäristöstä, jossahe ovat jo mukana. Tämä sisältää kolmannen osapuolen lipunmyynti alustat. Jos myyt lippuja kolmannenosapuolen lipunmyyntialustan, kuten Billetton kautta,kannattaa harkita kaikkien tapahtumiesi säilyttämistä saman profiilin alla.Tämä antaa käyttäjille erittäin nopean yleiskuvan kaikista tulevistatapahtumistasi. Tässä on lisäetunsa, sillä jos joku, joka tulee tutustumaantarkemmin yhteen tapahtumistasi, hän saattaa kiinnostua jostain muustakinjärjestämästäsi tapahtumasta. Tai ehkä heillä on ystävä, joka on kiinnostunut.Kummassakin tapauksessa se on erinomainen tapa antaa näkyvyyttä kaikilletapahtumillesi, jotka järjestät.

Tee liput helposti ostettavaksi

Jos sinulla on jo verkkosivusto, viimeinen asia, jonka haluat, onse että asiakkaiden on klikattava siitä pois ostaakseen lippuja tai rekisteröityäkseentapahtumaasi. Heidän tulisi aina voida ostaa liput suoraan sivuiltasi taiblogistasi. Monet lipunmyyntitoimittajat (mukaan lukien Billetto) tarjoavatsinulle lippu widgetin, jonka voit upottaa sivustoosi. Näin ihmiset voivatostaa lippuja ja rekisteröityävain muutamalla klikkauksella, jättämättä verkkosivujasi. Lippuja tulisi olla saatavilla myös sosiaalisen mediankanaviltasi. Varmista että päivityksesi ja profiilisi sisältää ‘Osta lippuja’toiminto joka rohkaisee kävijöitä toimimaan. Liitä myös linkki kotisivuillesimikäli mahdollista.  Jos luot Facebook-tapahtuman Facebook -sivua käyttäen, voit liittää suoran linkintapahtumasivulle erillisellä “Lippu URL” -kenttään. Näin ihmiset saavat Facebook-tapahtuman”Osta lippuja” -linkin, jonka pitäisi tehdä lippujen ostamisenyksinkertaisemmaksi. Tärkeintä on, ettet pistä asiakkaita klikkailemaan enemmänkuin tarpeen. Tee lippujen ostamisesta mahdollisimman helppoa ja nopeaa.

Comments are closed.